Cottover släpper magasin för att sprida kunskap om varumärket
New Wave Groups flaggskepp inom hållbar textil, Cottover, som är ett varumärke under Textilgrossisten Hefa (Tgh) kommer ut med ett eget magasin.
– Glädjande nog ser vi att konsumenter numer i allt högre utsträckning efterfrågar produkter med inbyggt ansvarstagande – något Cottovers framgång vittnar om. Dock är jag övertygad om att vi kan bli ännu bättre på att hjälpa kunden till aktiva och medvetna val. Det kan vi göra genom att förbättra vår kommunikation, vilket är främsta anledningen till att vi tagit fram magasinet du nu håller i din hand, skriver Tghs vd Håkan Pettersson i sin inledande text.
I magasinet finns bland annat reportage med Hewan Temesghe, svensk generaldirektör för Fairtrade och Sreeranga Rajan, vd för Dibella India som sysslar med certifierade textilier.
Magasinet är på 32 sidor och du hittar den digitala versionen här.
– Tidningen vi jobbat med ett tag har digital release idag! Tidningen är skapad för att öka kännedomen runt vårt varumärke Cottover och de tredjepartscertifieringar som märket representerar, skriver Tghs marknadskoordinator Åsa Simonsson på Linkedin.