Clear Channel organiserar för sin digitala satsning
Pressmeddelande från Clear Channel 2011-08-24
Clear Channel står inför en lång och spännande resa där stora delar av annonsplatserna kommer att bli digitala och för det behövs en ny avdelning i organisationen.
För att bygga långsiktigt och möjliggöra en lyckad start väljer bolaget att skapa en ny del i organisationen som ska ansvara för den digitala utvecklingen och försäljningen. Ansvarig för utmaningen blir Alexis Logothetis som i samband med detta lämnar sin nuvarande roll som försäljningsdirektör.
– Jag kunde inte låta bli att ta chansen att få jobba operativt med detta. Jag tror verkligen helhjärtat på den digitala utveckling som nu kommit till utomhusindustrin. För mig personligen betyder det här utveckling och hårt roligt arbete. Att få vara med och skapa förändring för utomhus och vårt bolag är otroligt spännande, säger Alexis tillträdande chef för försäljning och affärsutveckling digitalt.
– Alexis är den bäste säljare jag kan tänka mig för att driva igång vår digitala satsning. Han kan både annonsörsmarknaden, utomhusreklam och har det driv som passar för ett uppdrag som kräver att man bereder ny mark. Jag är övertygad om att han har det som krävs för att verkligen lyfta vår kanske mest strategiska satsning någonsin. säger Ola Klingenborg, VD för Clear Channel Sverige.
Rekryteringsprocess för att finna ny försäljningsdirektör på Clear Channel är påbörjad.