Clear Channel organiserar för sin digitala satsning
Pressmeddelande från Clear Channel 2011-08-24
Clear Channel står inför en lång och spännande resa där stora delar av annonsplatserna kommer att bli digitala och för det behövs en ny avdelning i organisationen.
För att bygga långsiktigt och möjliggöra en lyckad start väljer bolaget att skapa en ny del i organisationen som ska ansvara för den digitala utvecklingen och försäljningen. Ansvarig för utmaningen blir Alexis Logothetis som i samband med detta lämnar sin nuvarande roll som försäljningsdirektör.
– Jag kunde inte låta bli att ta chansen att få jobba operativt med detta. Jag tror verkligen helhjärtat på den digitala utveckling som nu kommit till utomhusindustrin. För mig personligen betyder det här utveckling och hårt roligt arbete. Att få vara med och skapa förändring för utomhus och vårt bolag är otroligt spännande, säger Alexis tillträdande chef för försäljning och affärsutveckling digitalt.
– Alexis är den bäste säljare jag kan tänka mig för att driva igång vår digitala satsning. Han kan både annonsörsmarknaden, utomhusreklam och har det driv som passar för ett uppdrag som kräver att man bereder ny mark. Jag är övertygad om att han har det som krävs för att verkligen lyfta vår kanske mest strategiska satsning någonsin. säger Ola Klingenborg, VD för Clear Channel Sverige.
Rekryteringsprocess för att finna ny försäljningsdirektör på Clear Channel är påbörjad.
Panik i plastbranschen – ”Vi har en allvarlig nationell insamlingskris”
Trots att Sverige har den nödvändiga infrastrukturen för att återvinna plastförpackningar och kraftigt minska utsläppen, visar färska beräkningar att mindre än 30 procent samlas in av konsumenterna.
UPPDATERAD: International Paper går vidare med förvärvet av DS Smith trots Suzanos intresse
Amerikanska konkurrensmyndigheterna stoppar inte affären. Men flera andra instanser återstår.
Amazon skiftar från plast till papper som fyllnadsmaterial
Luftkuddar i plast är förbi hos e-handelsjätten på den nordamerikanska marknaden. 95 procent av allt fyllnadsmaterial är numera pappersbaserat och vid årsskiftet är planen att plasten ska vara helt utfasad.
Han är ny branschansvarig hos Grafiska Företagen
Jakob Steinstö, med en bakgrund i politiken och på Svenskt Näringsliv, har påbörjat sin nya tjänst som branschansvarig på Grafiska Företagen.
Jakob Steinstö började sin nya tjänst 17 juni där han framöver bland annat kommer att arbeta med Grafiska Företagens branschnätverk, bedriva omvärldsbevakning och driva frågor som är relevanta för branschen. Det framgår av ett inlägg som bransch- och arbetsgivarorganisationen publicerat på Linkedin.
Jakob Steinstö berättar att han tidigare arbetat som politisk tjänsteman för Moderaterna och varit på Svenskt Näringslivs avdelning Region och marknad. I ett uttalande säger han att han verkligen ser fram emot att få träffa företagen och att bidra till att hjälpa branschen framåt och skapa en bättre vardag för företagen: ”Jag brinner för att förbättra företagsklimatet i landet, det ska bli häftigt att få göra det för en specifik bransch.”
Ny plattform ska korta ledtider i förpackningsproduktioner
Esko och HP har ingått ett samarbete för att leverera en integrerad lösning för produktion av digitaltryckta förpackningar.
Addbrand expanderar i Norden – köper kuvertspecialist
Vd:n Patrik Sjölin: ”Viktigt för Addbrand att fortsätta bredda vårt utbud”
Epson presenterar toppmodell för print av etiketter
Färggprintern ColorWorks C8000e tar plats i Epsons maskinserie.
ColorWorks C8000e är en vidareutveckling på ColorWorks C7500 i Epsons maskinserie. Det är en färgprinter anpassad för högvolymproduktion av etiketter, med tekniker för att säkerställa färgstyrning och precision i utskrifterna, enligt ett pressmeddelande. Enligt Epson är den framtagen speciellt för industriella inhouse-miljöer för att snabbt och effektivt kunna printa etiketter on demand. Skrivaren är utrustad med Epsons inkjetteknik PrecisionCore för att skapa högkvalitativa, detaljrika etiketter.
– Epsons nya, kompakta, toppmodell ColorWorks C8000e är konstruerad för att leverera högkvalitativa färgetiketter i hög hastighet on demand för en snabbt växande marknad för industriella etiketter.
Anton Belousov, produktchef för ColorWorks på Epson Europe.
Tillverkaren skriver att etikettprintern är optimerad för företag inom flera sektorer, inklusive livsmedel och logistik. Den kan skriva ut etiketter med bredder från en till fyra tum på till exempel matt och glansigt papper, film och syntetmaterial i upplösningen 1200 x 600 dpi.
Printhastigheten är 300 millimeter i sekunden. Man framhåller även att hanteringen och konfigurationen av utskrifter förenklas ytterligare med de nya applikationerna och molntjänsterna som kommer med printern. Tillverkaren skriver i ett pressmeddelande att etikettprintern är optimerad för företag inom flera sektorer, inklusive livsmedel och logistik.
Den nya toppmodellen avslöjades på Drupa-mässan i Düsseldorf i år.
Seminarium och framtidens pappersbaserade förpackningar
Den 18 juli arrangerar organisationen Two Sides ett digitalt seminarium med rubriken The Evolution To Paper Packaging.
Bland de intressanta talarna finns bland annat svenska Pulpac som ska berätta om hur man med hjälp av torrformad träfiber får fram produkter som kan ersätta plast i bland annat förpackningar, engångsmuggar och tallrikar.
Bland övriga talare finns Hugo Adams från Kelpi, som ska ersätta plastförpackningar med sina sjögräsbaserade produkter.
Herwig Kirchberger från DelSCI berättar om hur man jobbar med flexibla förpackningar av papper.
Läs mer och anmäl dig här – det är gratis: Two Sides Packaging Webinar, ¨The Evolution To Paper Packaging¨.
Brasiliansk massajätte köper del av österrikisk kollega
Målet är att köpa hela bolaget.
Leverantör av produktmedia i konkurs
Det är Dalarnas Paraplyfabrik i Malung som har försatts i konkurs på egen begäran. Man har producerat paraplyer och parasoller bland annat för produktmediabranchen.
Vid konkurstillfället hade bolaget 5 anställda omsättningen vid senaste offentliga bokslutet var 3,6 miljoner kronor. Man har flera år bakom sig med röda siffror.
Konkursförvaltare är Anne Marneros, Advokaterna Wikner & Marneros i Mora.