Clear Channel organiserar för sin digitala satsning

Pressmeddelande från Clear Channel 2011-08-24

Clear Channel står inför en lång och spännande resa där stora delar av annonsplatserna kommer att bli digitala och för det behövs en ny avdelning i organisationen.

För att bygga långsiktigt och möjliggöra en lyckad start väljer bolaget att skapa en ny del i organisationen som ska ansvara för den digitala utvecklingen och försäljningen. Ansvarig för utmaningen blir Alexis Logothetis som i samband med detta lämnar sin nuvarande roll som försäljningsdirektör.

Pressmeddelande från Clear Channel 2011-08-24 Clear Channel står inför en lång och spännande resa där stora delar av annonsplatserna kommer att bli digitala och för det behövs en ny avdelning i organisationen. För att bygga långsiktigt och möjliggöra en lyckad start väljer bolaget att skapa en ny del i organisationen som ska ansvara för den digitala utvecklingen och…

– Jag kunde inte låta bli att ta chansen att få jobba operativt med detta. Jag tror verkligen helhjärtat på den digitala utveckling som nu kommit till utomhusindustrin. För mig personligen betyder det här utveckling och hårt roligt arbete. Att få vara med och skapa förändring för utomhus och vårt bolag är otroligt spännande, säger Alexis tillträdande chef för försäljning och affärsutveckling digitalt.

– Alexis är den bäste säljare jag kan tänka mig för att driva igång vår digitala satsning. Han kan både annonsörsmarknaden, utomhusreklam och har det driv som passar för ett uppdrag som kräver att man bereder ny mark. Jag är övertygad om att han har det som krävs för att verkligen lyfta vår kanske mest strategiska satsning någonsin. säger Ola Klingenborg, VD för Clear Channel Sverige.

Rekryteringsprocess för att finna ny försäljningsdirektör på Clear Channel är påbörjad.

Förpackningskoncern förvärvar danskt distributionsbolag

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Resultattapp för massatillverkare

Rottneros rörelseresultat föll till 30 miljoner kronor.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Över förväntan i andra kvartalet för Stora Enso

Massa- och pappersbolaget tar kliv i rätt riktning i senaste kvartalsrapporten.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stor tryckerikoncern ansöker om rekonstruktion

KK skulder
Ämnen i artikeln: Arkitektkopia

Tryckerikoncernen har hamnat på obestånd.

Ämnen i artikeln: Arkitektkopia
redaktionen@branschkoll.se
Annons

De ingår strategiskt partnerskap på förpackningsområdet i Skandinavien

handshake 8683760 1280 1800 2

Tar viktigt kliv framåt inom automation och hållbara förpackningar.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Exakta har installerat automatisk CTP-linje

drupa 24 IMG 0483 1800
Ämnen i artikeln: Exakta

Investerar i offsettrycket på Exakta Print i Malmö.

Ämnen i artikeln: Exakta
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Europalansering avlägsnar uv-flexofärger från etiketter

Färgtillverkarens nya primersystem för borttagning av tryckfärger ska förbättra återvinningen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Emballator köper fransk förpackningstillverkare

Emb

Förvärvet markerar en strategisk expansion i Norra Europa, enligt företaget.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Kostnadskontroll i fortsatt fokus för Bong

Kuverttillverkaren Bong har släppt sin kvartalsrapport för andra kvartalet.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Parter överens i storaffär på postmarknaden

Svenska postmarknaden är i förändring.

redaktionen@branschkoll.se
Annons