Clear Channel organiserar för sin digitala satsning

Pressmeddelande från Clear Channel 2011-08-24

Clear Channel står inför en lång och spännande resa där stora delar av annonsplatserna kommer att bli digitala och för det behövs en ny avdelning i organisationen.

För att bygga långsiktigt och möjliggöra en lyckad start väljer bolaget att skapa en ny del i organisationen som ska ansvara för den digitala utvecklingen och försäljningen. Ansvarig för utmaningen blir Alexis Logothetis som i samband med detta lämnar sin nuvarande roll som försäljningsdirektör.

Pressmeddelande från Clear Channel 2011-08-24 Clear Channel står inför en lång och spännande resa där stora delar av annonsplatserna kommer att bli digitala och för det behövs en ny avdelning i organisationen. För att bygga långsiktigt och möjliggöra en lyckad start väljer bolaget att skapa en ny del i organisationen som ska ansvara för den digitala utvecklingen och…

– Jag kunde inte låta bli att ta chansen att få jobba operativt med detta. Jag tror verkligen helhjärtat på den digitala utveckling som nu kommit till utomhusindustrin. För mig personligen betyder det här utveckling och hårt roligt arbete. Att få vara med och skapa förändring för utomhus och vårt bolag är otroligt spännande, säger Alexis tillträdande chef för försäljning och affärsutveckling digitalt.

– Alexis är den bäste säljare jag kan tänka mig för att driva igång vår digitala satsning. Han kan både annonsörsmarknaden, utomhusreklam och har det driv som passar för ett uppdrag som kräver att man bereder ny mark. Jag är övertygad om att han har det som krävs för att verkligen lyfta vår kanske mest strategiska satsning någonsin. säger Ola Klingenborg, VD för Clear Channel Sverige.

Rekryteringsprocess för att finna ny försäljningsdirektör på Clear Channel är påbörjad.

De köper konkursboet – ”Vi är en väldigt naturlig köpare”

2 1800

✔️Ska ge trygghet till konkursboets kunder ✔️Målsättning att fortsätta växa 15 procent årligen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Klart: Hjalmar E:s konkursbo sålt

hjalmare kontrakt

✔️Verksamheten upphör i Skellefteå ✔️Avser flytta tillgångarna till södra Sverige

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Köper två nya digitalpressar – ”Vet att vi måste omsätta mer eller göra förändringar i produktionen”

IMG 2174 1800

Efter pensionsavgångar och byte av administrativt system – tryckeriet skiftar maskinmärke på digitaltrycksavdelningen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenskt tryckeri investerar över 20 miljoner kronor i rullinkjet – visar volymökning i år

intellijet parajett

✔️Nya kundaffärer har bäddat för bra start på året ✔️Så mycket har tryckeriets volymer ökat

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Omikai: ”Vi kommer att nå break even i år”

IMG 0813 1800
Ämnen i artikeln: Omikai

Omikai gjorde om affärsstrategin och de senaste tre åren har företaget inlett samarbeten och expanderat snabbt från tre till 19 marknader.

Ämnen i artikeln: Omikai
redaktionen@branschkoll.se
Annons

”Drömstart” för nystartat bolag

IMG 0993 1800

✔️Hektisk inledning för återförsäljaren ✔️Försäljningen ligger 20 procent över budget.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ricoh köper AI-startup

print AI
Ämnen i artikeln: Ricoh

Ska stärka den automatiserade processen med en funktion för datautvinning från olika dokument.

Ämnen i artikeln: Ricoh
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Skyltföretag fick ny ägare – och tripplade marginalen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Så här gick det för Exaktakoncernen 2023

Ämnen i artikeln: Exakta

Exakta-koncernen har lämnat bokslut för 2023.

Ämnen i artikeln: Exakta
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stora förändringar på svenskt stortryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons