v2 – Nyckeltal för internet, ytterligare konsolidering och mer om den nya trycksaksmomsen
Hej,
Konsolideringen i branschen fortsätter när Exaktaprinting går in i AM-tryck och KST köper Växjö offset.
Effekten av marknadsföring
Begreppet Effekt blir allt viktigare för reklamköpare – Svenska marknadschefer har det som nummer två på listan över de viktigaste utmaningarna för en marknadsavdelning just nu. Men svenska företag är dåliga på att mäta just effekten enligt en ny undersökning.
Nya trycksaksmomsen
Den nya momsen på trycksaker ligger och ”bubblar”. Skatteverket har kommit med nya riktlinjer.
Nyckeltal för internet
Internet växer kraftigt – se nyckeltal för 2010 – men det medför också problem med minskad effekt i bland annat e-postkampanjer.
Ny standard för variabeltryck
För den som måste sätta sig in i den nya standarden för variabelt tryck – PDF/VT – är detta webbseminarium en bra start.
Till sist: Konkursstatistiken för december och hela 2010 kommer nästa vecka eftersom SCB släpar efter i sin rapportering.
Detta och annat hittar du på sidan Branschpuls. I vänsterspalten finns artiklar, i mittspalten ligger ”I korthet” och ”Pressmeddelanden”. Längst till höger på sidan ligger platsannonser och aktuella event.
Tipsa oss gärna om ämnen som du vill att vi tar upp — det är bara att svara på det här mailet eller ringa.
God fortsättning
/Ola
070-566 09 52