Bong i strategiskt företagsköp: Trycker reklam på kuvertets insida
Kuvertföretaget Bong har ingått ett strategiskt partnerskap med Mailinside och har i anslutning till detta även förvärvat 18,75 procent av aktierna i bolaget.
Mailinside, ett franskt företag som grundades 2007, har uppfunnit ett nytt sätt att dra nytta av tidigare oanvända ytor på kuvertet för att skapa ett nytt reklammedium. Genom att trycka reklambudskap på insidan av kuvertet i kombination med en unik öppningsfunktion, Eazip, säger man sig adderar en ny dimension till direktmarknadsföring.
– Mailinside har utvecklat ett nytt smart sätt att göra reklam med kuvert som har potential att ändra hur man använder direktmarknadsföring, säger Anders Davidsson, vd och koncernchef för Bong i ett pressmeddelande.
Man ska nu använda hela sin säljorganisation för att sprida produkten till företagskunder över hela Europa
Danskt tryckeri växer på ny adress efter förpackningsförvärv
✔️Dubblar tryckkapaciteten med ny offsetpress – ”en gamechanger” ✔️Produktion av förpackningar blir nytt affärsområde ✔️Allt kan göras inhouse
VVS-leverantör byter alla förpackningar – ska bara använda kartong och papper
Enbart kartonger och pappersdelar som är 100 procent återvinningsbara ska användas.
Holmen: Lägre papperspriser drog ner resultatet första halvåret
Så här utvecklades marknaden för papper och kartong under andra kvartalet.
VPK rapporterar minskad omsättning men fortsatta investeringar 2023
✔️Så gick det för den svenska verksamheten ✔️Lönsamheten förbättrades kraftigt ✔️Lösningar i wellpapp
Stora Enso investerar i förpackningsproduktion i Polen
Bland annat byggs en ny wellpapp-linje upp.
Köper två pappersbruk och två wellanläggningar i Polen
Växer sig allt större genom att expandera till Europas sjätte största ekonomi.
Snabbväxande etikettföretag siktar mot 90 miljoner kronor i år
Startup-bolaget har tagit in flera etikettmaskiner till anläggningen i Norden från storkoncernen man har i ryggen.
Holmens bruk i Iggesund minskade koldioxidutsläppen med 25 procent
Holmens bruk i Iggesund, Sverige, har framgångsrikt minskat sina fossila koldioxidutsläpp med nästan 25 procent från 2022 till 2023.
Svenska dryckesförpackningars klimatavtryck
Här är de förpackningar med lägst CO2-avtryck per liter dryck. Engångsglas ger överlägset högst utsläpp.
Nu ska hundra procent av presentpapperet vara närproducerat
Lagerhaus svenska tryckerileverantör av presentpapper växer stabilt. Förra året investerade man stort i ny tryckpress.
- ← Föregående
- 1
- …
- 2 104
- 2 105
- 2 106