Bisnode utvecklar sin Europeiska B2B-databas

Pressmeddelande från Bisnode 2012-01-24

Bisnode lanserar nu B2B-databasen EuroContactPool på den europeiska marknaden och kan därmed möta den ökade efterfrågan från multinationella företag på paneuropeisk marknadsinformation. Genom att lansera produkten i koncernens alla europeiska länder kan Bisnode kombinera lokal expertis med sin internationella styrka och stärka sitt totala erbjudande.

EuroContactPool-databasen, ECP, är en av Europas snabbast växande och mest omfattande B2B-databaser. Den innehåller 26 miljoner företag och 22 miljoner beslutsfattare från 16 europeiska länder. Fram till i dag har EuroContactPool drivits som en produkt av det svenska Bisnodeföretaget PAR. Nu lanserar Bisnode samma produkt i alla koncernens europeiska länder, vilket innebär att de kan erbjuda lokal expertis i kombination med koncernens internationella styrka.

”Beslutet att utöka vårt europeiska erbjudande ger oss möjlighet att möta den ökade efterfrågan från stora aktörer på paneuropeisk marknadsinformation. EuroContactPool är en satsning helt i linje med Bisnodes strategi. Satsningen bidrar till bolagens tillväxt samtidigt som bolagen bidrar till och drar nytta av att produkten blir ännu bättre”, säger Fredrik Åkerman, tillförordnad vd och koncernchef på Bisnode.

EuroContactPool har även tidigare erbjudits genom lokala återförsäljare i många Europeiska länder och lanseras nu även i Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Österrike och Schweiz. Under det första halvåret av 2012 är planen att den ska lanseras i ytterligare fyra länder med lokal säljrepresentation, dessa är Slovenien, Polen, Tjeckien och Kroatien.

”Det känns roligt att Bisnode har identifierat EuroContactPool som en framtidsprodukt och satsar på den. Det ger oss möjlighet att erbjuda marknaden det bästa av två världar, nämligen lokal expertis i kombination med koncernens internationella styrka”, säger Johan Lindqvist, Business Unit Manager för EuroContactPool.

 

Danskt tryckeri växer på ny adress efter förpackningsförvärv

Kollage

✔️Dubblar tryckkapaciteten med ny offsetpress – ”en gamechanger” ✔️Produktion av förpackningar blir nytt affärsområde ✔️Allt kan göras inhouse

redaktionen@branschkoll.se
Annons

VVS-leverantör byter alla förpackningar – ska bara använda kartong och papper

Hansgrohe Group GreenPackaging 1800

Enbart kartonger och pappersdelar som är 100 procent återvinningsbara ska användas.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Holmen: Lägre papperspriser drog ner resultatet första halvåret

henrik sjoelund
Ämnen i artikeln: Holmen

Så här utvecklades marknaden för papper och kartong under andra kvartalet.

Ämnen i artikeln: Holmen
redaktionen@branschkoll.se
Annons

VPK rapporterar minskad omsättning men fortsatta investeringar 2023

Ämnen i artikeln: VPKWellpapp

✔️Så gick det för den svenska verksamheten ✔️Lönsamheten förbättrades kraftigt ✔️Lösningar i wellpapp

Ämnen i artikeln: VPKWellpapp
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stora Enso investerar i förpackningsproduktion i Polen

well stora enso 1800
Ämnen i artikeln: Stora EnsoWellpapp

Bland annat byggs en ny wellpapp-linje upp.

Ämnen i artikeln: Stora EnsoWellpapp
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Köper två pappersbruk och två wellanläggningar i Polen

Schumacher Packaging Werk Wroclaw
Ämnen i artikeln: Wellpapp

Växer sig allt större genom att expandera till Europas sjätte största ekonomi.

Ämnen i artikeln: Wellpapp
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Snabbväxande etikettföretag siktar mot 90 miljoner kronor i år

Etikett
Ämnen i artikeln: Etikett

Startup-bolaget har tagit in flera etikettmaskiner till anläggningen i Norden från storkoncernen man har i ryggen.

Ämnen i artikeln: Etikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Holmens bruk i Iggesund minskade koldioxidutsläppen med 25 procent

Holmen BPP 0323 Braviken Aug 2023 467 1800
Ämnen i artikeln: HolmenIggesund

Holmens bruk i Iggesund, Sverige, har framgångsrikt minskat sina fossila koldioxidutsläpp med nästan 25 procent från 2022 till 2023.

Ämnen i artikeln: HolmenIggesund
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenska dryckesförpackningars klimatavtryck

Dryck klimat
Ämnen i artikeln: Återvinning

Här är de förpackningar med lägst CO2-avtryck per liter dryck. Engångsglas ger överlägset högst utsläpp.

Ämnen i artikeln: Återvinning
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nu ska hundra procent av presentpapperet vara närproducerat

Pappersfabriken 8 kopiera

Lagerhaus svenska tryckerileverantör av presentpapper växer stabilt. Förra året investerade man stort i ny tryckpress.

redaktionen@branschkoll.se
Annons