Båstadgruppen anställer två – marknads- och hållbarhetschef

Niclas Brandshage och Henrik Tuomas är ny försäljnings- och marknadschef respektive hållbarhetschef på Båstadgruppen.
Niclas Brandshage och Henrik Tuomas är ny försäljnings- och marknadschef respektive hållbarhetschef på Båstadgruppen.

Båstadgruppen har under våren anställt två tunga roller, det är Niclas Brandshage som har det övergripande ansvaret för försäljning och marknadsföring inom Båstadgruppen. Och så är det Henrik Tuomas i rollen som hållbarhetschef.

Niclas Brandshage kommer senast från Fiskarhedenvillan där han haft en liknande roll och dessförinnan var han på FM Mattson, där han säger att både upplägg och kunder påminner om hur Båstadgruppen arbetar.

Ska effektivisera försäljningen och förtydliga marknadsföringen

– Det kommer hända mycket hos Båstadgruppen framöver, dels så kommer vi effektivisera vår försäljningsmodell så det blir tydligare vem som är kunden och vem som är dedikerad kontaktperson för den affären. På några av våra större kunder idag har vi 3-4 säljare som jobbar med samma kund och det ska vi effektivisera, säger Brandhagen och fortsätter:

– Något annat vi jobbar mycket med är att tydliggöra Båstadgruppens erbjudande till kunderna, vi är en one-stop-shop oavsett om man behöver yrkeskläder, profilkläder, skor eller skydd på huvudet. Och nu ska alla våra varumärken få en tydlig identitet, där vi ska förklara vad respektive produktvarumärke står för. När kunden kommer till vår webbplats ska det inte finnas några tvivel om vad vi kan leverera och vad våra olika varumärken representerar.

Niclas nämner att det här är ett arbete som redan påbörjats och som man kommit en god bit på väg med, men att man nu ska ta ett rejält grepp framåt rörande paketering och visualisering av respektive produktvarumärke.

– Vi jobbar med vår reklambyrå för att få det här på plats och ska börja kommunicera ut det till kunderna. Vi kommer också att lägga mer resurser i våra olika kanaler, sociala medier, webbplats och så vidare.

Nu är man på plats och redo att växa – ”Kan öka omsättningen många gånger om”

Senaste åren har Båstadgruppen implementerat förändringar, byggt nytt lager, bytt affärssystem med mera och nu är man redo att skörda frukterna av det utvecklingsarbete som gjorts.

LÄS OCKSÅ: Båstadgruppens väg framåt – ska bli mer av en one-stop-shop

Annons

– Det finns en stor potential i företaget, nu har vi samma affärssystem och samma lager i Ängelholm som är toppmodernt och med de förutsättningar vi har nu så kan vi öka omsättningen många gånger om, säger Niclas.

Mässturné i höst

I höst ger man sig ut på en mässturné, där första stoppet var Nordic Profile Fair där man hade ny monter och visade upp hela sitt erbjudande med fokus på Matterhorn och Southwest.

Näst ut är A+A mässan i Düsseldorf slutet av oktober.

– Förutom våra kunder i Sverige så säljer vi även i hela Norden och flera europeiska länder, säger Niclas Brandhage, avslutningsvis.

Annons

Danskt tryckeri växer på ny adress efter förpackningsförvärv

Kollage

✔️Dubblar tryckkapaciteten med ny offsetpress – ”en gamechanger” ✔️Produktion av förpackningar blir nytt affärsområde ✔️Allt kan göras inhouse

redaktionen@branschkoll.se
Annons

VVS-leverantör byter alla förpackningar – ska bara använda kartong och papper

Hansgrohe Group GreenPackaging 1800

Enbart kartonger och pappersdelar som är 100 procent återvinningsbara ska användas.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Holmen: Lägre papperspriser drog ner resultatet första halvåret

henrik sjoelund
Ämnen i artikeln: Holmen

Så här utvecklades marknaden för papper och kartong under andra kvartalet.

Ämnen i artikeln: Holmen
redaktionen@branschkoll.se
Annons

VPK rapporterar minskad omsättning men fortsatta investeringar 2023

Ämnen i artikeln: VPKWellpapp

✔️Så gick det för den svenska verksamheten ✔️Lönsamheten förbättrades kraftigt ✔️Lösningar i wellpapp

Ämnen i artikeln: VPKWellpapp
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stora Enso investerar i förpackningsproduktion i Polen

well stora enso 1800
Ämnen i artikeln: Stora EnsoWellpapp

Bland annat byggs en ny wellpapp-linje upp.

Ämnen i artikeln: Stora EnsoWellpapp
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Köper två pappersbruk och två wellanläggningar i Polen

Schumacher Packaging Werk Wroclaw
Ämnen i artikeln: Wellpapp

Växer sig allt större genom att expandera till Europas sjätte största ekonomi.

Ämnen i artikeln: Wellpapp
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Snabbväxande etikettföretag siktar mot 90 miljoner kronor i år

Etikett
Ämnen i artikeln: Etikett

Startup-bolaget har tagit in flera etikettmaskiner till anläggningen i Norden från storkoncernen man har i ryggen.

Ämnen i artikeln: Etikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Holmens bruk i Iggesund minskade koldioxidutsläppen med 25 procent

Holmen BPP 0323 Braviken Aug 2023 467 1800
Ämnen i artikeln: HolmenIggesund

Holmens bruk i Iggesund, Sverige, har framgångsrikt minskat sina fossila koldioxidutsläpp med nästan 25 procent från 2022 till 2023.

Ämnen i artikeln: HolmenIggesund
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenska dryckesförpackningars klimatavtryck

Dryck klimat
Ämnen i artikeln: Återvinning

Här är de förpackningar med lägst CO2-avtryck per liter dryck. Engångsglas ger överlägset högst utsläpp.

Ämnen i artikeln: Återvinning
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nu ska hundra procent av presentpapperet vara närproducerat

Pappersfabriken 8 kopiera

Lagerhaus svenska tryckerileverantör av presentpapper växer stabilt. Förra året investerade man stort i ny tryckpress.

redaktionen@branschkoll.se
Annons