Avtalsvillkor Branschkoll

  1. Allmänt

Tjänsten som levereras benämns ”Branschrapport” och levereras av Branschkoll Sverige i dessa villkor kallat Branschkoll. Genom att Kunden beställer Tjänsten accepteras Branschkolls gällande avtal – ”Avtalsvillkor Branschkoll”. Avtalet gäller i 12 månader från startdatum som anges på fakturan som skickas så fort beställning kommit Branschkoll tillhanda.

  1. Tjänsten

Tjänsten förser den grafiska branschens beslutsfattare och den grafiska branschens professionella kunder med relevant information om den grafiska branschen och dess utveckling. Tjänsten består av ett nyhetsbrev kallat Branschrapport. I tjänsten ingår också tillgång till löpande nyheter och analyser online.

Tjänsten består av information som levereras till Kunden via e-post och via en webbplats med inloggningsfunktion.

  1. Tillgänglighet och användande

Informationen ligger skyddad av lösenord på webbplatsen och Kunden erhåller ett personligt användarnamn och lösenord för varje person (användare) hos Kunden som ska använda tjänsten. Lösenordet är personligt och får ej spridas till annan person. Om en användare misstänker att dess lösenord har spridits skall den snarast kontakta Branschkoll för att byta lösenordet.

Informationen som levereras i Tjänsten får spridas fritt till personer anställda i Kundens företag. All annan spridning ska godkännas i förväg av Branschkoll genom en skriftlig förfrågan. Kunden är ansvarig för att spridning inte sker på olovligt sätt.

Branschkoll anlitar underleverantörer för att göra Tjänsten tillgänglig för kund via e-post och internet. Branschkoll garanterar tillgång till Tjänsten i linje med de avtal som finns mellan Branschkoll och dess underleverantörer.

  1. Lagring av data och personuppgifter

Kunden och användarna accepterar att Branschkoll lagrar och analyserar statistik över användandet i syfte att förbättra Tjänsten samt hitta eventuellt olovligt användande.

Kundens och användarnas personuppgifter behandlas och sparas av Branschkoll för att kunna fullgöra avtal och ge Kunden information inom ramen för verksamheten. Användaren har rätt att ta del av, rätta eller komplettera de personuppgifter som finns hos Branschkoll. En skriftlig begäran om detta skickas till Branschkoll via e-post.

  1. Support

Branschkoll erhåller kostnadsfri support för användare via telefon och e-post. Denna support gäller endast hur man använder Tjänsten och inte support kring innehållet i Tjänsten.

  1. Ansvarsbegränsning

Branschkoll ansvarar endast för skador som Branschkoll orsakar genom grov vårdslöshet. Branschkolls skadeståndsskyldighet är begränsad till direkta förluster till ett sammanlagt värde motsvarande högst femtio procent av avgiften för Tjänsten under gällande avtalsperiod. Ersättning utgår inte för förlust i näringsverksamhet, eller indirekt skada, såsom minskad produktion eller omsättning för Kund eller tredje part.

  1. Uppsägning av tjänsten

Kunden har rätt att säga upp Tjänsten om den inte levereras enligt detta avtal. Branschkoll har rätt att säga upp avtalet om Branschkoll beslutar att förändra eller avsluta Tjänsten.

Tjänsten faktureras i förskott och uppsägning ska vara Branschkoll till handa senast 30 dagar före innevarande periods utgång.

  1. Ändring av avtal

Branschkoll har rätt att vidta ändringar av dessa villkor eller överlåta avtalet i sin helhet till annan part, med ikraftträdande 30 dagar efter publicering. Ändringar av avtalsvillkor annonseras skriftligen, via e-post, till Kunden.