Agfa Graphics och Spandex tecknar europeiskt distributionsavtal

Pressmeddelande från R&D Spandex 2011-09-26

Agfa Graphics och Spandex meddelade idag att de har undertecknat ett avtal där Spandex kommer att distribuera Anapurna UV-inkjetprintrar.

– Våra kunder vill ha helhetslösningar, inte bara en printer eller en viss teknologi, säger Frederik Dehing, Vice President Region Europe på Agfa Graphics i ett pressmeddelande.

– Anapurnaprintrarna passar perfekt för skylt- och displayindustrin. Eftersom marknaden hela tiden förändras är det viktigt att de maskiner vi erbjuder matchar våra kunders behov och det kan vi göra med Anapurna-serien. Printrarna erbjuder hög hastighet och högkvalitativa utskrifter. Maskinerna varierar i pris från 500 000 kr till 1 300 000 kr, säger Claes Söderberg, VD på R&D Spandex Sverige.

På Sign Scandinavia (26-28 oktober 2011) kommer R&D Spandex att för första gången visa Agfa Anapurna M1600 (monter D50) i Sverige. Med Anapurna M1600 kan du printa upp till 1560 mm brett både på plana material och på rullmaterial. Den är utrustad med vitt bläck som standard och ses som en av de mest mångsidiga inkjetprintrarna för grafiska screentryckare och skyltmakare.

Agfa Anapurna M1600 L tcm32 7748

PAR säljer sin broker-verksamhet till Logica

Ämnen i artikeln: BisnodeLogicaPAR

Avdelningen inom PAR, som erbjuder tryckrutiner och informationslogistik, omsatte 30 miljoner med nio anställda. Den första maj gick både kunder och anställda över till Logica.

Ämnen i artikeln: BisnodeLogicaPAR
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons