ÅF släpper eget gåvokort – slår samman flera leverantörer

gåvkort presentkort julklapp
Prevox nya gåvokort som bland annat binder ihop flera leverantörer.

Den Jönköpingsbaserade återförsäljaren Prevox introducerar i år sitt egna gåvorkort som man valt att kalla för Prevox Giftcard.

– Vi gör det här av flera skäl, vi har gjort flera lokala samarbeten närliggande producenter av produkter så som, glögg presentartiklar, smycken och en del annat. Vi har även gjort samarbeten där kunden får presentkort som går att lösa in hos lokala företag. Dessutom har man möjligheten att skänka julklappen till hjälporganisationer med lokal anknytning så som Tappra Barn, Änglar mot cancer och Erikshjälpen, säger Peter Johansson vd på Prevox till Branschkoll.

”Bundit samma våra huvudleverantörer”

En annan finess med Prevox egna gåvorkort är att man bundit ihop flera av de leverantörer man samarbetar mest med.

– Det unika med vårt kort är att vi bundit samman våra huvudleverantörer i ett och samma gåvokort. Vi kan addera exempelvis produkter från Vinga, Sagaform, Orrefors, DJ, F&H med flera. Vi tror att vi faktiskt är ensamma så här långt med denna lösningen. Hur utfallet blir i slutändan blir spännande att se. Just kombinationen av det lokala inslaget, branschens bästa varumärken och det som värmer hjärtat i välgörenhet, det känns verkligen ”Prevox”, avslutar Peter.

Annons

Minskat antal konkurser

Färsk konkursstatistik visar att företagskonkurserna fortsätter att minska i snabb takt. I april månad sjönk konkurserna med 25 procent – informations- och kommunikationsbranschen följer samma trend.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done ökade försäljningen med 20 procent

Ämnen i artikeln: Done

DONE Management & Systems redovisar en försäljning för årets första kvartal om 25,7 (21,4) MSEK, vilket innebär en tillväxt på 20 procent.

Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta investerar i prepress från Heidelberg

Intellecta Infolog och Ekotryckredners gör gemensam sak när man investerar i prepressflöde från Heidelberg, skriver Heidelberg på sin hemsida.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en katalog läggs ner

Panos Emporis, nordens största badklädesföretag, lägger ner sin tryckta katalog efter 20 år.

Företagets vd säger till Dagens Media (#7, 2010) att man måste våga utmana sig själv annars står man still.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Debattartikel i Resumé från Sveriges tryckerier

”Papper miljövänligare än datorer och mobiler” skriver Grafiska Företagens Förbund (GFF) i en debattartikel i Resumé (#15, 2010).
– Viktiga värden går förlorade när man väljer bort pappersburen kommunikation, skriver debattörerna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldägget tappar i betydelse hos marknadschefer

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges fyra bästa byråer?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyheter i ALG 10

Från och med den första januari 2010 gäller en ny version av det standardavtal som ofta används vid försäljning och köp av trycksaker. ALG 02 har ersatts av ALG 10.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

V-TAB tar över Elanders rulloffset-verksamhet i Falköping

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB

V-TAB satsar på att ge ett ännu bredare utbud till kunderna och affären är ett led i V-TAB:s arbete med att utöka kapaciteten för heatsetproduktion.

Ämnen i artikeln: ElandersV-TAB
redaktionen@branschkoll.se
Annons