Dixa ska växa genom ökad tillgänglighet
Stockholmstryckeriet Dixa fortsätter att växa och i mellandagarna flyttar företaget till dubbelt så stora lokaler för att möjliggöra en fortsatt expansion. 2013 omsatte man 31,5 miljoner kronor och under 2014 har man växt ytterligare med runt 20 procent berättar Johanna Lundberg som är marknadsansvarig på företaget.
– Vi har ett kontinuerligt arbete med att stärka vårt erbjudande mot större företag och organisationer, vilket visat sig givande. Därutöver har vi haft bra utdelning på vårt breda utbud och vår flexibilitet, säger Johanna Lundberg i en kommentar till Branschkoll.
Med de större lokalerna hoppas man att företaget nu blir ännu mer tillgängligt för kunderna. Man planerar att erbjuda kunderna ännu mer av pappersprover, referensprodukter och annan inspiration.
– Vi är för trångbodda i våra nuvarande lokaler och det här blir därför ett naturligt steg för att kunna fortsätta att växa som vi vill. Flytten känns också som en spännande nystart och blir ett tydligt avstamp i vår tillväxtplan för de kommande åren, säger Rickard Albinsson, vd för Dixa i en kommentar.
De nya lokalerna ligger bara 50 meter från de nuvarande.